ozel-bozova-ozel-egitim-ve-rehabilitasyon-merkezi-zihinsel-yetersizlik
Zihinsel Yetersizlik

Özel Bozova Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak kurumumuzda;

Okuma Yazma, alanında uzman ve tecrübeli eğitimcilerimiz tarafından verilmektedir.

Bir ruhsal bozukluk , aynı zamanda bir akıl hastalığı veya psikiyatrik bozukluk olarak tanımlanabilir. Belirgin bir sıkıntıya ya da kişisel işleyiş bozukluklarına yol açan bir davranış veya zihinsel kalıptır. Bu özellikler ısrarcı, tekrarlayan veya tek bir bölüm olarak ortaya çıkabilir. Spesifik bozukluklar arasında geniş ölçüde değişen işaret ve semptomlarla birçok hastalık tanımlanmıştır. Bu tür rahatsızlıklar bir ruh sağlığı uzmanı tarafından teşhis edilebilir.

Ruhsal bozuklukların nedenleri genellikle açık değildir. Teoriler, çeşitli alanlardaki bulguları içerebilir. Zihinsel bozukluklar genellikle bir insanın nasıl davrandığı, hissettiği, algıladığı ya da düşündüğü ile bir arada tanımlanır. Bu, genellikle sosyal bağlamda , beynin belirli bölgeleri veya işlevleri ile ilişkilendirilebilir . Bir zihinsel bozukluk, zihinsel sağlığın bir yönüdür . Teşhis yapılırken kültürel ve dini inançlar ile sosyal normlar dikkate alınmalıdır.

Yaygın zihinsel bozukluklar , yaklaşık 300 milyon kişiyi etkileyen depresyon , yaklaşık 60 milyon kişiyi etkileyen bipolar bozukluğu , yaklaşık 50 milyon insanı etkileyen demansı ve dünya çapında yaklaşık 23 milyon kişiyi etkileyen şizofreni ve diğer psikozları içerir. Stigma ve ayrımcılık , zihinsel bozukluklara bağlı acı ve sakatlığı artırabilir, bu da anlayışı arttırmaya ve sosyal dışlanmayı zorlamaya çalışan çeşitli sosyal hareketlere yol açabilir .

Tedavi

Bazen hangi akıl hastalığının belirtilerinize neden olabileceğini bulmak zor olabilir. Ancak doğru tanı koymak için zaman ve çaba harcamak, uygun tedavinin belirlenmesine yardımcı olacaktır. Ne kadar çok bilgiye sahipseniz, belirtilerinizin neyi temsil edebileceğini anlamak için ruh sağlığı uzmanınızla çalışmaya o kadar çok hazır olacaksınız.

Her bir akıl hastalığı için belirleyici semptomlar, Amerikan Psikiyatri Birliği tarafından yayınlanan, Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabında (DSM-5) ayrıntılı olarak verilmiştir.

Hastalığın tedavisi kişide bulunan zihinsel hastalığın türüne, ciddiyetine ve onun için en iyi olana bağlıdır. Çoğu durumda, tedavilerin bir kombinasyonu en iyi sonucu verir. İyi kontrol edilen semptomları olan hafif bir akıl hastalı varsa, birinci basamak sağlayıcıda tedavi yeterli olabilir. Bununla birlikte, tüm psikiyatrik, tıbbi ve sosyal ihtiyaçları karşılandığından emin olmak için sıklıkla bir ekip yaklaşımı uygundur. Bu, özellikle şizofreni gibi ağır akıl hastalıkları için önemlidir.

Her ne kadar psikiyatrik ilaçlar zihinsel hastalıkları tedavi etmese de, semptomları önemli ölçüde iyileştirebilir. Psikiyatrik ilaçlar ayrıca psikoterapi gibi diğer tedavileri daha etkili hale getirmeye yardımcı olabilir. Sizin için en iyi ilaçlar, kendi özel durumunuza ve vücudunuzun ilaca nasıl yanıt verdiğine bağlı olacaktır.

Farkımız

Şanlıurfa Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak Zihinsel Yetersizlik yaşayan öğrencilerimize en doğru tedavi yöntemini sunmak için profesyonel ekibimizle çalışıyoruz. Doğru tedavi yönteminden sonra öğrencilerimizde ilerleme elde etmek için sürekli takibini yapmaktayız.