ozel-bozova-ozel-egitim-ve-rehabilitasyon-merkezi-down-sendromu
Down Sendromu

Özel Bozova Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak kurumumuzda;

Okuma Yazma, alanında uzman ve tecrübeli eğitimcilerimiz tarafından verilmektedir.

Down sendromu , zihinsel yetersizlik, karakteristik bir yüz görünümü ve bebeklik döneminde zayıf kas tonusu (hipotoni) ile ilişkili kromozomal bir durumdur. Etkilenen tüm bireyler bilişsel gecikmeler yaşar, fakat zihinsel engelli genellikle ılımlı ve orta derecededir.

Etkilenen çocukların yaklaşık yarısı kalp kusuru ile doğar. Bağırsak tıkanması gibi sindirim anormallikleri daha az yaygındır. Down sendromlu bireylerin çeşitli tıbbi durumları geliştirme riski daha yüksektir. Bunlar arasında asidik mide içeriğinin özefagusa geri akışı olan gastroözofageal reflü ve glüten adı verilen bir buğday proteinin intoleransı olan çölyak hastalığı yer alır . Down sendromlu kişilerin yaklaşık yüzde 15'inde dederaktif olmayan tiroid bezi (hipotiroidizm) var. Tiroid bezi boynun altında hormon üreten kelebek şeklinde bir organdır. Down sendromlu bireylerde ayrıca işitme ve görme sorunu riski de artmaktadır.

Gelişim ve davranış sorunları olan çocuklar genellikle Down sendromlu olan çocuklardan oluşmaktadırEtkilenen bireylerin konuşması ve dili Down sendromu olmayan çocuklardan daha geç ve daha yavaş gelişir ve etkilenen bireylerin konuşmasını anlamak daha zor olabilir. Davranışsal meseleler arasında dikkat problemleri, obsesif / zorlayıcı davranış ve inatçılık veya öfke sayılabilir. Down sendromlu kişilerin küçük bir yüzdesine aynı zamanda iletişim ve sosyal etkileşimi etkileyen otizm spektrum bozuklukları adı verilen gelişimsel koşullar da tanınır.

Down sendromlu insanlar genellikle 50 yaşından başlayarak yaşlandıkça düşünme kabiliyetinde (biliş) kademeli bir düşüş yaşarlar. Down sendromu , yavaş yavaş hafıza kaybına neden olan bir beyin hastalığı olan Alzheimer hastalığının gelişme riski ile de ilişkilidir. Down sendromlu yetişkinlerin yaklaşık yarısı Alzheimer hastalığı geçirirAlzheimer hastalığı genellikle yaşlı bireylerde görülen bir hastalık olmasına rağmen Down sendromlu insanlar genellikle bu durumu ellili veya altmışlı yaşlarında yakalanır.

Diğer Tanımlayıcı İsimler

• 47,XX,+21
  • 47, XY, + 21
  • Down sendromu
  • trizomi 21
  • trizomi G

Tedavi

Down sendromu için tek bir standart tedavi yoktur. Tedaviler, her bireyin fiziksel ve entelektüel gereksinimlerinin yanı sıra kişisel güçlerini ve sınırlamalarını temel alır. Down sendromlu bir çocuk muhtemelen doktorlar, özel eğitimciler, konuşma terapistleri, meslek terapistleri, fizyoterapistler ve sosyal hizmet uzmanları dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere sağlık uzmanlarından oluşan bir ekipten bakım alabilirler.

Down sendromlu insanlar, bazı sağlık sorunları ve koşulları için Down sendromu olmayanlara göre daha büyük bir risk altındadır. Bu ilişkili koşulların birçoğu doğumdan hemen sonra acil bakım, çocukluk ve ergenlik döneminde ara sıra tedavi veya yaşam boyu uzun süreli tedavi gerektirebilir. Örneğin, Down sendromlu bir bebeğin kalp kusurlarını düzeltmek için doğumdan birkaç gün sonra ameliyat olması gerekebilir; veya Down sendromlu bir kişinin, yaşam boyu özel bir diyet gerektiren sindirim problemleri olabilir.

“Erken müdahale”, profesyonellerin Down sendromlu küçük çocuklara ve ailelerine sağladığı bir dizi özel program ve kaynağı ifade eder. Bu profesyoneller özel eğitimciler, konuşma terapistleri, meslek terapistleri, fizyoterapistler ve sosyal hizmet uzmanlarını içerebilir.

Araştırmalar erken müdahalenin Down sendromlu çocuklar için sonuçları iyileştirdiğini göstermektedir.

Farkımız

Şanlıurfa Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezi olarak Down Sendromlu bireylerin eğitimi için özel eğitim programları düzenliyoruz. Ayrıca profesyonel kadromuz ile Down Sendromu bireylerle iletişimi geliştirip ilerleme katediyoruz.